w

Najlepszy wynik sprzedaży w 30-letniej historii

2021 to rekordowy rok dla sieci AAA AUTO, która sprzedała najwięcej samochodów w swojej 30-letniej historii Grupa sprzedała 86 571 używanych samochodów pomimo blokad w krajach, w których prowadzi działalność 

© pixabay

Sieć salonów samochodowych AAA AUTO, Mototechna i Auto Diskont obsługiwana przez AURES Holdings, osiągnęła w 2021 roku najlepszy wynik sprzedaży samochodów w swojej 30-letniej historii. Stało się to pomimo licznych wyzwań, takich jak ograniczenia spowodowane Covid w pierwszych czterech miesiącach i bieżące problemy z łańcuchem dostaw samochodów od nowych do używanych. Silna pozycja lidera w połączeniu unikalnej technologii pozyskiwania przez Grupę z bezpośrednimi zamówieniami od konsumentów oraz jej wprowadzeniem w Niemczech za pośrednictwem marki Driverama, pozwoliły zapewnić jej znakomite wyniki. 

Spośród 86 571 sprzedanych samochodów największym rynkiem Grupy pozostały Czechy, a następnie Polska i Słowacja. Grupa sprzedała rekordową liczbę 20 417 samochodów w Polsce, 49 271 w Republice Czeskiej i 16 846 na Słowacji. Ten mocny rok umożliwił Grupie przekroczenie 2,6 mln klientów, których obsłużyła od momentu powstania w 1992 roku. 

„Pomimo wszystkich komplikacji związanych z pandemią koronawirusa cieszymy się, że w ubiegłym roku osiągnęliśmy najlepszy wynik sprzedaży w 30-letniej historii AURES Holdings. Niedobór nowych samochodów, opóźnienia w produkcji i rosnące ceny samochodów na rynku europejskim, przyczyniły się do wzrostu popytu wśród konsumentów w zakresie wymiany aut na używany model, zamiast potencjalnie bardzo długiego oczekiwania na nowy pojazd. Inwestycja Grupy w możliwości internetowe również odegrała swoją rolę, wspierając udaną sprzedaż samochodów nawet podczas obowiązujących blokad. Czesi, Polacy i Słowacy nauczyli się poruszać w świecie online kupując używane samochody, odkrywając, że nawet droższą rzecz, taką jak samochód, można bezpiecznie kupić online i za pośrednictwem naszego Contact Center. Wielkie podziękowania kierujemy również do naszych pracowników, którzy przystosowali się do funkcjonowania w tych niespokojnych czasach i pomogli całej Grupie przezwyciężyć ostatnie dwa trudne lata” – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO, Mototechna i Auto Diskont. „Miło mi poinformować, że 2021 rok obfitował w historyczne osiągnięcia. Najmocniejszym miesiącem Grupy był październik, w którym sprzedaliśmy 8844 auta. W Czechach mieliśmy sześć najbardziej udanych miesięcy z rzędu, w maju sprzedaliśmy najwięcej samochodów. Zarówno w Polsce, jak i na Słowacji październik był najbardziej pracowitym miesiącem w historii“ – dodała Karolína Topolová. 

Skoda Octavia od dawna jest najpopularniejszym samochodem sprzedawanym w całej Grupie. Była siłą napędową, zwłaszcza w Czechach i na Słowacji, gdzie zajęła pierwsze miejsce. W Polsce zajęła czwarte miejsce. Drugie i trzecie miejsce w Czechach i na Słowacji zajmują dwa inne bardzo popularne modele, Skoda Fabia i Volkswagen Passat. Drugie miejsce w Polsce zajmuje Ford Focus, a trzecie Opel Insignia. 

TOP 10 najczęściej sprzedawanych samochodów w sieci AAA AUTO i Mototechna w 2021 r: 

Polska

Republika Czeska

Słowacja

Opel Astra

Škoda Octavia

Škoda Octavia

Ford Focus

Škoda Fabia

Škoda Fabia

Opel Insignia

Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

Škoda Octavia

Škoda Superb

Škoda Superb

Volkswagen Passat

Volkswagen Golf

Kia Ceed

Skoda Fabia

Hyundai i30

Kia Sportage

Volkswagen Golf

Ford Focus

Volkswagen Golf

Kia Sportage

Ford Mondeo

Opel Astra

Renault Megane

Škoda Rapid

Hyundai i30

Dacia Duster

Kia Ceed

Ford Focus

W Czechach samochody kombi pozostały najpopularniejszym wyborem w 2021 roku. 29% klientów zdecydowało się na zakup tych modeli, 27% kupiło hatchbacka, a 22% SUV-a. „Obecny trend nadal znajduje się pod silnym wpływem pandemii. Podróżowanie własnym samochodem jest bezpieczniejsze niż korzystanie z transportu publicznego, gdzie ryzyko infekcji jest wyższe. Co więcej, samochód jest ważnym środkiem do podróży zagranicznych, dlatego też popyt na większe samochody dla bezpieczeństwa i komfortu stale rośnie” – dodała Karolina Topolová. 

Analizując rodzaj paliwa w samochodach sprzedawanych w 2021 roku, w Polsce 67% aut sprzedawanych było z silnikami benzynowymi, a w Czechach stanowiły 51% sprzedanych pojazdów. Na Słowacji jednak liderem utrzymały się samochody z silnikiem Diesla, które stanowiły 52% sprzedaży. Ponad jedna czwarta Czechów i Słowaków wybierała samochód z automatyczną skrzynią biegów, a z kolei w Polsce tylko 17% klientów preferowało automat. 

„Odczuliśmy również rosnące zainteresowanie pojazdami napędzanymi paliwami alternatywnymi, zwłaszcza pojazdami elektrycznymi. Podczas gdy Europa Środkowo-Wschodnia jest na bardzo wczesnym etapie wprowadzania elektromobilności, Grupa pozostaje zaangażowana w inwestycje w alternatywne rodzaje paliw i zainstalowała już punkty ładowania w wielu swoich oddziałach” – podsumowała Karolina Topolová. 

Co myślisz?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

GIPHY App Key not set. Please check settings

Nietrzeźwy kierujący zatrzymany przez Policjantów po pieszej ucieczce

Ślisko na drodze. Policja apeluje o rozwagę i ostrożność na drogach

Ślisko na drodze. Policja apeluje o rozwagę i ostrożność na drogach